Online Diary find me: Sahabat sampai syurga

Pages

welcome to my blog

Sunday, June 14, 2015

Sahabat sampai syurga

"Sebesar besar bumi ditampar tidak kene
kerana hujan dijadikan tempat berteduh
dan panas tempat berlindung.
sesungguhnya tidak semudah itu....
untuk duduk dengan cupak dan gantang"

maksud

"Perkara kelihatan mudah
tetapi sukar untuk membuatnya.
ini kerana orang selalu memberikan pertolongan
kepada orang lain yang mendapat kesusahan.
sesungguhnya tidak semudah itu 
untuk mendapat khalifah yang adil"



Assalamualikum.,,
saje jekk nk berfalsafah kat atas tuh.,huhuhuhu.,hmm.,"SAHABAT" ? bukan senag nk dapat sahabat yang betul betul memahami antara satu sama lain.tak mampu lah nak cakap lebih.,kekadang aku sendiri tersilap dalam memilih kawan dan mungkin aku pon ade silap dengan dyeorg:)qowiy syahirah selagi boleh.,.,pedulikan jekk ape orang lain cakap pasal kau .,.mulut orang xboleh nk tutp..mungkin satu hari nnt dye dah penat dgn mulut dye tuh dye diam lah nnt.,cuma kesabaran jek yang di perlukan sekrg niyhhh..tak semua orang suka kita,.,betul x ? hmm.,sekrg ninorang nk jujur.,hmm.,.,sush lh kekawan.,air mata tak mmpu dh nk mengalir.aku cuma fikir.ade hikmah Allah bgy ujian mcm dan dugaan mcm ni kat aku.,.aku percaya ape yang Allah bagi kat aku pasti ada hikmahnyeee.,.,sure that !Allah ade.,berdoalah pada dye.,semoga di beri kehidupan yang indahhh.,dan terus kuat,sabar dan tabah menghadapi ujian dugaan dr dia yang maha Esa.ya Allah kuatkan lah hatiku untuk menepuh segala ujian dari mu .aku sayang semua kekawan akuu.,tapi kenape always aku rasa perasaan mcm ni.,ape lagi salh akuuu??hmm.,xpe lh.,kekawan aku doakan yang terbaikk jekk untuk korg.,.okayy :)
bye 

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen